Tuesday 19 March 2013

PAM ELEKTRIK

Assalammualaikum..hye!

Hari tu aku ada terbaca mengenai pam elektrik atau manual dapat membantu menambahkan penyusuan ibu.Walaupu aku tak kahwin lagi apatah lagi nak ada ank kan.Anak tekak tu adalah tapi tak salah kalau bace  ni untuk tambah kn ilmu pengetahuan.

Seperti yang sedia maklum,pam ini sangat2 lah berguna untuk ibu2 yg bekrja kerana dapat memberi baby mereka susu ibu bukan susu formula ye.Sekarang ini sudah popular dengan pam elektrik.Banyak kelebihan pam elektrik ni antarenya dapat mengepam lebih banyak susu kerana kedua2 belah payudara dapat dipam sekali pada waktu yg sama.Pam ini juga mempunyai 9 tahap tekanan sedutan dgn 2 ritma pengemapan dan urutan.Yang kurang die hrge mahal la..tapi ok la kan brg baik mst la hrga mhl..tapi berbaloi laa....

Ada jugak yg tertanye2 breast pump ni sakit ke?jawapanya adalah tidak kerana sedutan dimulakan dari yag rendah dan beransur2 meningakat kan sedutan supaya susu mengalir keluar.Korg juga kena tahu susu boleh disimpan selama 10jam pada suhu blik dan jika disimpan dalam peti sejuk boleh tahan selama beberapa bulan.

Antara jenama breast pump ialah TOLLY JOY dan PHILIPS AVENT sigle breast pump dan PHILIPS AVENT manual.Philips avent single breast pump juga boleh digunakan secara manual.Jika mahu beli sila ke blog mom`s paradise.=) Harga untuk manual breast pump lebih kurg dalam rm70 ke atas . Electric breast pump pulak dalam rm 250 ke atas.

Ok lah ni info yg aku dapat untk share dgn korg.see u on the next post.adios!

No comments:

Post a Comment